Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα οι εθελοντές μας ταξιδεύουν. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα οι εθελοντές μας ταξιδεύουν. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018

Ένα Ταξίδι «Χωρίς Σύνορα»* στη Βιέννη

Της Μαρίας Ορτουλίδου

Και να λοιπόν που έγινε πραγματικότητα: πρώτη πτήση με αεροπλάνο, πρώτο ταξίδι στο εξωτερικό σε μια πανέμορφη πόλη, τη Βιέννη. Όλα αυτά στο πλαίσιο της προετοιμασίας για να συμμετάσχω σε ένα  πρόγραμμα για Α.μεΑ. με σκοπό την ένταξη τους στον εργασιακό χώρο και την κοινωνία και την προώθηση αυτονομίας και ανεξάρτητης διαβίωσης.  Μέσα σε 4 μόλις μέρες έζησα απίστευτες εμπειρίες μαζί με δύο καλούς μου φίλους την Άρτεμη και τον Νίκο. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Βασικός στόχος της επίσκεψης ήταν να γίνει μία πρώτη γνωριμία με την οργάνωση της Grenzenlos που θα με φιλοξενήσει από το Μάιο στη Βιέννη. Οι άνθρωποι εκεί μας υποδέχτηκαν θερμά και φυσικά μας ενημέρωσαν για όλα με κάθε λεπτομέρεια – για την ιστορία του οργανισμού, καθώς και για το πρόγραμμα στο όποιο θα λάβω μέρος ως εθελόντρια. Υπήρχε άριστη οργάνωση και οι υπεύθυνοι ήταν έτοιμοι να απαντήσουν και να λύσουν την κάθε μας απορία. Ευχαριστώ πολύ τον Carlos και τη Sophie για την ξενάγηση και την πολύτιμη βοήθεια τους. Επίσης, θέλω να πω ότι ο Νίκος εκπροσώπησε επάξια την ΑΡΣΙΣ Κοζάνης στην παρουσίαση.
Η Βιέννη είναι μία πανέμορφη πόλη, που την ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά. Η αρχιτεκτονική, τα αξιοθέατα, ακόμη και το κλίμα συνθέτουν έναν υπέροχο πίνακα ζωγραφικής. Φυσικά, δεν έλειψε και ένα ευχάριστο σοκ. Σαν άτομο με αναπηρία που μεγάλωσε στην Ελλάδα μου προκάλεσε έκπληξη το πόσο προσβάσιμη είναι η Βιέννη. Άνθρωποι με αναπηρικά αμαξίδια κυκλοφορούσαν άνετα στους δρόμους, στα πεζοδρόμια, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στα κτήρια της πόλης. Ήταν μία ανακούφιση το γεγονός  ότι επιτέλους δεν «ξεχώριζα» και μπορούσα απλά να χαθώ μέσα στο πλήθος. Αισθάνθηκα πως είχα τις ίδιες δυνατότητες με όλους τους υπόλοιπους γύρω μου (να περπατήσω, να βγω μία βόλτα μόνη μου, χωρίς να σκέφτομαι ότι θα συναντήσω εμπόδια, όπως στις ελληνικές πόλεις). 
Πήγαμε σε πολλά μέρη. Πρώτος σταθμός το Μουσείο του Freud, όπου μάθαμε πολλά για τον πατέρα της ψυχανάλυσης, τη ζωή και την οικογένεια του. Ξεχώρισα την Anna Freud οποία αναθεώρησε τις θεωρίες του πατέρα της από τη γυναικεία σκοπιά και ασχολήθηκε με την παιδική ψυχολογία. Έπειτα, την τελευταία μέρα επισκεφτήκαμε το MuseumsQuartier και συγκεκριμένα το Leopold Museum που φιλοξένει μεταξύ άλλων έργα του Egon Schiele και του Gustav Klimt (ένα μέρος στο οποίο σίγουρα θα περνάω πολλές ώρες). Και για το τέλος αφήσαμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (Naturhistorisches Museum), που περιλάμβανε απίστευτες εκθέσεις όπως η συλλογή με μεταλλεύματα από όλο τον κόσμο, με δεινοσαύρους και προϊστορικούς ανθρώπους.
Γενικά ήταν 4 υπέροχες μέρες! Και μαζί με την Άρτεμη και το Νίκο γελάσαμε πάρα πολύ, πήγαμε παντού και περάσαμε τέλεια. Το ταξίδι αυτό δε θα ήταν ίδια χωρίς εσάς παιδιά. Σας ευχαριστώ για όλα.
Αυτά λοιπόν για την πρώτη μου επίσκεψη στη Βιέννη. Δηλώνω περήφανη εθελόντρια, έτοιμη για μια νέα περιπέτεια. Ευχαριστώ πολύ την ΑΡΣΙΣ Κοζάνης, τους Citizens In Action και την Grenzenlos για αυτή την ευκαιρία.
Συνεχίζεται…


*Grenzenlos = Χωρίς σύνορα, χωρίς όρια.

Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017

Το Πρώτο μου Workcamp

Της Μαρίας Ορτουλίδου

Αύγουστος 2017.
- Μαρία, θες να πας σε workcamp ως εθελόντρια της ΑΡΣΙΣ?
- Χμ
workcamp ε? Ναι, αμέ!
Και κάπως έτσι βρέθηκα στο Λιτόχωρο, όπου μου δόθηκε η ευκαιρία να ζήσω μία πρωτόγνωρη εμπειρία, γεμάτη υπέροχες αναμνήσεις, καινούργιες φιλίες με άτομα από όλο τον κόσμο, θάλασσα, παιχνίδια και ομαδική, εθελοντική εργασία με μεράκι και χρώματα.
Στην αρχή είχα πολύ άγχος, γιατί ήταν η πρώτη φορά που θα λάμβανα μέρος σε κάτι τέτοιο, αλλά προσαρμόστηκα αρκετά γρήγορα και αισθάνθηκα περήφανη που ήμουν μέρος αυτού του project. Γενικά, ο εθελοντισμός, σε γεμίζει και σε κάνει να χαίρεσαι με κάθε τι που  μπορείς προσφέρεις σε κάποιον, αλλά στη δική μου περίπτωση αυτή η εμπειρία μου έμαθε πολλά και αποκόμισα περισσότερα οφέλη από όσα περίμενα. Για 16 μέρες συμμετείχα σε εργασίες  και δραστηριότητες (μαγείρεμα, καθάρισμα, βάψιμο κτηρίου κτλ.) που για πολλούς είναι κοινότυπες, αλλά μου χάρισαν ένα αίσθημα χρησιμότητας και αυτονομίας, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για μένα ως Α.μεΑ. Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών είχα, επίσης, την ευκαιρία να έρθω σε επαφή με άλλα Α.μεΑ. και ανθρώπους του χώρου, δουλεύοντας σε γειτονικό camp. Συνειδητοποίησα πως τίποτα δε σ’ εμποδίζει από το να βελτιώσεις τη ζωή μερικών ανθρώπων και πως υπάρχουν πολλοί αφανείς ήρωες εκεί έξω, που προσφέρουν καθημερινά, παρά της δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στη χώρα. Μα το πιο σημαντικό μάθημα ήταν πως υπάρχει πάντα λόγος να χαμογελάς και να συνεχίζεις, ακόμα και στους πιο «σκοτεινούς» καιρούς.  

Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017

Σεμινάριο στο Βουνό 2017

Ήρθε η ώρα για το «Σεμινάριο στο Βουνό» 2017!!!
Φέτος, όπως συμφωνήσαμε στις τελευταίες ολομέλειες μας, το σεμινάριο, δεν θα είναι και τόσο σεμινάριο, καθώς προηγήθηκε η διήμερη εκπαίδευση στην ΑΡΣΙΣ, οπότε θα είναι περισσότερο εκδρομή, καλύτερη γνωριμία, σύσφιξη σχέσεων, εξορμήσεις και διαδρομές στο βουνό και φυσικά στιγμές χαλάρωσης και διασκέδασης.

Η εξόρμηση θα γίνει το διάστημα 10-11-12 Νοεμβρίου στο Καταφύγιο Βασιλίτσα V1850:

Το κόστος της διαμονής είναι 10 ευρώ το άτομο τη βραδιά, θα μαγειρεύουμε μόνοι μας, ώστε να μην έχουμε έξοδα για φαγητό (θα μοιραστούμε, δηλαδή, ένα μικρό κόστος προμηθειών για φαγητό), ενώ η διεύθυνση του ξενώνα ζήτησε να συμμετέχουμε οικονομικά στους καφέδες και στα ποτά μας.

Όσες/οι επιθυμούν να πάρουν μέρος στο σεμινάριο θα πρέπει να στείλουν στο arsiskozanis@gmail.com μέχρι την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου, μήνυμα με το ονοματεπώνυμο τους, το τηλέφωνο επικοινωνίας και αν θα μπορούσαν να διαθέσουν μέσω μετακίνησης.

Στις 8 Νοεμβρίου και για όσες/ους δηλώσουν συμμετοχή, θα ακολουθήσουν νεότερες οδηγίες συντονισμού της μετακίνησης και της διαμονής μας.

Για περισσότερες πληροφορίες και ότι άλλο χρειαστείτε στη διάθεση σας.

Θα περάσουμε τέλεια!!!

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Όταν η Ραφαέλα και η Κορίνα πήγαν στην Ιταλία

Τον Οκτώβρη του 2016 συμμετείχαμε μέσω της ΑΡΣΙΣ Κοζάνης  σε ένα σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στο Ζαγγαρόλο της Ιταλίας , ένα χωριό λίγο πιο έξω από τη Ρώμη και οργανώθηκε από τους οργανισμούς  Sports 4 all και NOMADS. Το σεμινάριο είχε σκοπό να εκπαιδεύσει νέους στη συνεργασία και στην αποδοχή της διαφορετικότητας μέσα από πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες.  Δηλαδή το ότι όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, ικανοτήτων και σωματικών δεξιοτήτων μπορούν να ασχοληθούν με τον αθλητισμό. Με βάση αυτή τη φιλοσοφία για 5 μέρες συνεργαστήκαμε με νέους ανθρώπους από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Εκπαιδευτήκαμε μέσα από βιωματικές , αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια. Εκπαιδευτήκαμε στην ομαδικότητα, συνεργατικότητα, ενσωμάτωση των διαφορετικών αξιών, σε μια γενική αντίληψη η οποία υποστήριζε το σεβασμό του άλλου όσο διαφορετικός και να είναι. Αυτό το ταξίδι έγινε αφορμή να ανταλλάξουμε ιδέες, απόψεις αλλά και να ζήσουμε ανεπανάληπτες στιγμές ομαδικότητας, ξεγνοιασιάς, φιλίας, κεφιού. Όλα αυτά ελπίζουμε να τα μεταδώσουμε και στους υπόλοιπους νέους της ΑΡΣΙΣ Κοζάνης.