Τρίτη 23 Μαΐου 2023

Που τελειώνει ο σεξισμός και που αρχίζει το φλερτ;


Γράφει ο Δημήτρης Λεούδης, Κοινωνιολόγος

Είναι τόσο έντονη η κουβέντα τελευταία για τα όρια ανάμεσα στο φλερτ και στο σεξισμό, τόσοι οι καβγάδες στα social media, που η αρχική σκέψη συγγραφής ενός άρθρου φαντάζει προκλητική.

Έρχεται, όμως, η δεύτερη σκέψη για να σου φωνάξει τι διαφορετικό έχεις να γράψεις εσύ; Και πραγματικά, σκέφτομαι πως δεν έχω κάτι καινούργιο να προσθέσω στην κουβέντα, πέρα από χιλιοειπωμένες θεωρίες.

Αν, όμως, ακούγαμε τις ίδιες τις γυναίκες; Αν ζητούσαμε από τις ίδιες να ξεδιαλύνουν το τοπίο;

Ρώτησα 20 φίλες μου να μου πουν λίγες λέξεις για το πως νιώθουν όταν δεχτούν κάποιου είδους παρενόχλησης στο δρόμο;Οι απαντήσεις τους δεν είναι τίποτα άλλο από τη δική τους αλήθεια, από τη δική τους κραυγή απόγνωσης της κατάρρευσης των δικαιωμάτων τους.

Οι απαντήσεις τους θα βοηθήσουν τον αδικημένο, μπερδεμένο, αμήχανο και ευνουχισμένο με τη σκληρή politically-correctness του νεο-φεμινισμού, που επιβάλει στη Γαλλία πρόστιμο 750,00 σε όποιον κάνει «καμάκι» σφυρίζοντας ή παρενοχλώντας γυναίκες στο δρόμο, να ξεμπερδευτεί.

  • «Αντικείμενο προς εκμετάλλευση, παραβίαση, εκτεθειμένη, θυμό, ανάγκη να αμυνθώ»
  • «Νιώθω μια ταραχή και μια εγρήγορση, νιώθω να θυμώνω και ταυτόχρονα να φοβάμαι, θέλω να απαντήσω, όμως ταυτόχρονα ανησυχώ ότι αυτό μπορεί να με θέσει σε κίνδυνο. Σκέφτομαι, πως πρέπει κάπως να με προστατέψω και να βρεθώ γρήγορα με περισσότερο κόσμο. Νιώθω ανελεύθερη και περιορισμένη»
  • «Η παρενόχληση με κάνει να αισθάνομαι αντικείμενο. Σαν να μηδενίζεται κάθετα η προσωπικότητά μου. Ένας βίαιος εξαναγκασμός να μετέχω σε κάτι που δεν θέλω έστω και στο μυαλό κάποιου. Η γνώση και μόνο της απροκάλυπτης ακούσιας συμμετοχής στη φαντασίωση κάποιου, με εξοργίζει»
  • «Αισθάνομαι παραβίαση. Και φόβο. Σαν κάπως να μικραίνω σε μέγεθος.
  • Και μετά όταν είμαι σε ασφάλεια νιώθω θυμό»
  • «…να σημειώσω πως η ανασφάλεια και ο φόβος κυριαρχούν αναλόγως με το τι φοράω (κάτι το οποίο μας έχει περάσει η κοινωνία)δηλαδή, αν φοράω φούστα και είμαι περιποιημένη νιώθω πιο ευάλωτη, ενώ αν είμαι με τις φόρμες μου και γυρνάω από τη δουλειά νιώθω πιο καλά…»
  • «Φόβος κ απειλή»
  • «Τις πρώτες φορές…Νιώθεις μόνη,ο φόβος σε παραλύει και για έναν ανεξήγητο λόγο προσπαθείς να καταλάβεις τι έκανες, εσύ λάθος και σου συμβαίνει αυτό…. Όταν πλέον το «συνηθίσεις» μόνο οργή»
  • «Θεωρώ ότι η παρενόχληση στο δρόμο είναι μια ξεκάθαρη κίνηση επίδειξης εξουσίας, η οποία έχει ως στόχο την τόνωση του ανδρισμού και τη σχέση υποκειμένου-αντικειμένου – εγώ θαυμάζω αυτό και αυτό οφείλει να είναι αποδέκτης του θαυμασμού μου με όποιον τρόπο και αυτός εκφράζεται»
  • «Πλέον σκέφτομαι από πριν, από ποιον δρόμο θα περάσω και ας κάνω μεγαλύτερη διαδρομή…Σκέφτομαι τι θα φορέσω σε κάθε περίσταση (με μεγάλη λύπη το λέω αυτό). Όταν συνηθίζεις σε τέτοιο μοτίβο «αντίδρασης» στον σεξισμό, ασυνείδητα νιώθεις έτσι και για άλλους ανθρώπους που δεν έχουν σεξιστική πρόθεση ή συμπεριφορά»
  • «Η αλήθεια είναι ότι όταν περπατάω στο δρόμο και με παρενοχλούν, νιώθω έναν φόβο, μία αηδία και μοναξιά σαν να είμαι ολομόναχη μέσα σε τόσο κόσμο, αλλά εκείνη τη στιγμή υπερισχύει η δύναμη που κρύβει κάθε άνθρωπος μέσα του, νιώθω τόσο δυνατή που θα τον κοιτάξω υποτιμητικά με ένα νεύμα που δηλώνει απέχθεια και λύπηση και θα πω «απλά σε λυπάμαι, πρόσεχε σε ποια μιλάς και τι λες». Θα αποφύγω να μαλώσω αλλά αν χρειαστεί δεν θα διστάσω»
  • «Σαν να μου ρίχνουν μπουνιά στα στομάχι»
  • «Ντροπή και ενοχή πρώτα πρώτα και πολύ άβολα…ούτε θυμό το λες»
  • «Θέλω να δείχνω δυνατή, αλλά περπατάω γρήγορα, κοιτάω δεξιά αριστερά και έχω ταχυκαρδία, φοβάμαι…»
  • «Νιώθω ότι παραβιάζουν κάτι πολύ δικό μου, ότι είμαι άνθρωπος δεύτερης κατηγορίας σε σχέση με τους άνδρες και νιώθω ντροπή»
  • «Αδιαφορώ πλήρως. Δεν ασχολούμαι με τυχάρπαστους»
  • «Ότι κάποιος για δικούς του λόγους θέλει να με μειώσει, να μου φερθεί σαν κατώτερη για να νιώσει αυτός ανώτερος»
  • «Νιώθω εγκλωβισμένη πολύ…επειδή θέλω να ξεστομίσω ότι βρισιά μου περνάει από το μυαλό εκείνη την ώρα, όμως το βουλώνω γιατί φοβάμαι ότι μόνο χειρότερο μπορώ να το κάνω αν προκαλέσω και εξοργίσω»
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου