Έχουν όλα τα παιδιά το δικαίωμα στην εκπαίδευση; Υπάρχουν παιδιά ανεπιθύμητα στο σχολείο; Από ποιον και γιατί; Όσοι διαμαρτύρονται –με διάφορες δικαιολογίες– για τη φοίτηση των παιδιών των προσφύγων στα σχολεία μας
αναρωτιούνται
αν έχουν το δικαίωμα να αποκλείουν άλλα παιδιά από την εκπαίδευση; Πολύ
περισσότερο, αν έχουν το δικαίωμα να αποκλείουν τα δικά τους παιδιά από
την υποχρεωτική σχολική φοίτηση επειδή ήρθαν νέοι μαθητές και μαθήτριες
στο σχολείο τους;
Πρόκειται για ερωτήματα που δεν συνάδουν με όλα όσα η πολιτεία έχει αποφασίσει και στηρίξει: το δικαίωμα όλων των παιδιών σχολικής ηλικίας για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, τη σταδιακή ένταξη των παιδιών προσφύγων στο επίσημο σχολικό πρόγραμμα μέσω της φοίτησης σε Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων, την παροχή εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού για την κάλυψη των νέων αναγκών. Η σχολική εμπειρία αποτελεί σταθεροποιητικό παράγοντα στις ζωές των προσφύγων μαθητών. Η φοίτηση στα σχολείο παρέχει έναν ασφαλή χώρο για νέες γνωριμίες, αλληλεπιδράσεις και μαθησιακές ευκαιρίες, αποτελεί το βασικό κλειδί για τη σχολική επιτυχία, δίνει ευκαιρίες ζωής και κοινωνικής συμμετοχής στους πρόσφυγες μαθητές και μαθήτριες.
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.
Πρόκειται για ερωτήματα που δεν συνάδουν με όλα όσα η πολιτεία έχει αποφασίσει και στηρίξει: το δικαίωμα όλων των παιδιών σχολικής ηλικίας για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, τη σταδιακή ένταξη των παιδιών προσφύγων στο επίσημο σχολικό πρόγραμμα μέσω της φοίτησης σε Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων, την παροχή εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού για την κάλυψη των νέων αναγκών. Η σχολική εμπειρία αποτελεί σταθεροποιητικό παράγοντα στις ζωές των προσφύγων μαθητών. Η φοίτηση στα σχολείο παρέχει έναν ασφαλή χώρο για νέες γνωριμίες, αλληλεπιδράσεις και μαθησιακές ευκαιρίες, αποτελεί το βασικό κλειδί για τη σχολική επιτυχία, δίνει ευκαιρίες ζωής και κοινωνικής συμμετοχής στους πρόσφυγες μαθητές και μαθήτριες.
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου