Τις τελευταίες εβδομάδες, εν μέσω καταιγιστικών εξελίξεων στην
Παιδεία, ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της γενικής εκπαίδευσης
υπηρετούντες σε σχολεία ανά την επικράτεια, πληροφορούμαστε από
συναδέλφους μας ότι έχει επανέλθει η συζήτηση για αλλαγές περί των
μαθημάτων που θα εξετάζονται πανελλαδικώς για την εισαγωγή των μαθητών
στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό γινόμαστε αποδέκτες πολλών
σχολίων και απόψεων σχετικά με το μάθημα της Κοινωνιολογίας από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, συναδέλφους, μαθητές και γονείς.
Είμαστε υποχρεωμένοι λοιπόν για μια ακόμη φορά να εκθέσουμε τους λόγους
για τους οποίους θεωρούμε επιβεβλημένη την παραμονή της Κοινωνιολογίας
ως πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος.
Η Κοινωνιολογία, όπως κι όλα τα μαθήματα που διδάσκουν με Α΄ ανάθεση οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, περιλαμβάνουν θεματικές που αποτελούν για τους μαθητές εφόδιο για την κατανόηση κι ερμηνεία του σύγχρονου κόσμου. Μπορούμε ενδεικτικά να αναφέρουμε από την ύλη τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα, τις μορφές κοινωνικής οργάνωσης και κοινωνικού ελέγχου, τα χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας, τις κοινωνικές ανισότητες, τις μορφές εξουσίας, την πολιτική κι εκλογική συμπεριφορά, την εγκληματικότητα, το ρατσισμό, τον πόλεμο και την τρομοκρατία. Ζητήματα που απασχολούν κάθε πολίτη αναλύονται στα μαθήματά μας, όπως το προσφυγικό, η οικονομική κρίση, η παγκοσμιοποίηση, ο σχολικός εκφοβισμός, η κρίση των θεσμών, ενώ αυτές οι θεματικές αποτελούν ταυτόχρονα και πεδίο συζήτησης μεταξύ των επιστημόνων στο πλαίσιο των συνεχών κοινωνικών και πολιτικών αλλαγών, που φέρνουν οι ραγδαίες εξελίξεις σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Σε πρώτη άποψη λοιπόν, είναι αντιληπτό πως μέσα από τα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών οι μαθητές εφοδιάζονται με τις απαραίτητες γνώσεις για να κατορθώσουν να αντιληφθούν την σύγχρονη πραγματικότητα κι αποκτούν συνθετική και κριτική σκέψη.
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.
Η Κοινωνιολογία, όπως κι όλα τα μαθήματα που διδάσκουν με Α΄ ανάθεση οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, περιλαμβάνουν θεματικές που αποτελούν για τους μαθητές εφόδιο για την κατανόηση κι ερμηνεία του σύγχρονου κόσμου. Μπορούμε ενδεικτικά να αναφέρουμε από την ύλη τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα, τις μορφές κοινωνικής οργάνωσης και κοινωνικού ελέγχου, τα χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας, τις κοινωνικές ανισότητες, τις μορφές εξουσίας, την πολιτική κι εκλογική συμπεριφορά, την εγκληματικότητα, το ρατσισμό, τον πόλεμο και την τρομοκρατία. Ζητήματα που απασχολούν κάθε πολίτη αναλύονται στα μαθήματά μας, όπως το προσφυγικό, η οικονομική κρίση, η παγκοσμιοποίηση, ο σχολικός εκφοβισμός, η κρίση των θεσμών, ενώ αυτές οι θεματικές αποτελούν ταυτόχρονα και πεδίο συζήτησης μεταξύ των επιστημόνων στο πλαίσιο των συνεχών κοινωνικών και πολιτικών αλλαγών, που φέρνουν οι ραγδαίες εξελίξεις σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Σε πρώτη άποψη λοιπόν, είναι αντιληπτό πως μέσα από τα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών οι μαθητές εφοδιάζονται με τις απαραίτητες γνώσεις για να κατορθώσουν να αντιληφθούν την σύγχρονη πραγματικότητα κι αποκτούν συνθετική και κριτική σκέψη.
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου